دانلود راهنمای فارسی دیتابیس های علمی 7

ساخت وبلاگ

 

 

دانلود فایل راهنمای فارسی دیتابیس های علمی

7

 

 

آشنایی با کتابها و ژورنالهای الکترونیکی 

 

Springer

 

 

 

اکتشاف یکپارچه و سریع در مقیاس وب
 

 Summon نسل جدید و بسیار پیشرفته جستجوی یکپارچه می باشد که توسط Serials Solutions اخیرا به محققین دنیا معرفی گردیده است. Summon علاوه بر داشتن تمامی مزیت های Federated Search بدلیل Index تمامی منابع اطلاعاتی بزرگ دنیا در یک محل از سرعت بازیابی شگفت انگیزی برخوردار است. لذا به محض جستجوی یک کلمه توسط محقق، بلافاصله جستجو در بانک اطلاعاتی عظیم Summon انجام و با سرعت حیرت آوری نتیجه به محقق نمایش داده خواهد شد. در این تکنولوژی جدید نیازی به ارسال کلمه کلیدی به سایت تک تک ناشرین نبوده و جستجو توسط بانک اطلاعاتی عظیم و روزآمد Summon انجام گردیده و نتیجه در اغلب موارد در کسری از ثانیه نمایش داده می شود

 

SUMMON Web-Scale Discovery / WSD

 

 

معرفی

F1000 - Faculty of 1000

 

در دنیای کنونی اولین چیزی که در رویارویی با اطلاعات جلب توجه می کند، حجم بالا و انبوه اطلاعات است. این حجم گیج کننده را تنها زمانی می توان به شکل کار آمدی به کار گرفت که ابزاری برای سازمان دهی و ارزیابی آن در اختیار داشت.F1000 از جمله این ابزارهای قوی سازمان دهنده ی اطلاعات می باشد.

اطلاعات در F1000 به دو دسته پزشکی و بیولوژی تقسیم می شوند و عملکرد F1000، ارزیابی و شناسایی مهم ترین این مقالات است. F1000 یک سرویس آن لاین با توانایی طبقه بندی اطلاعات پزشکی و بیولوژیکی با قابلیت ارزش گذاری و یادداشت گذاری برروی آن ها است. هم چنین شما از طریق F1000 می توانید مروری بر مهم ترین گزارشات، مجلات و پوسترهای کنفرانس های پزشکی داشته باشید. در این مجموعه بیش از 100000 ارزیابی از مقاله های منتشر شده در زمینه پزشکی و بیولوژی توسط بهترین دانشمندان و اعضای F1000 موجود می باشد که توسط آن ها تحت بازبینی و ارزش گذاری قرارگرفته است. این امر علاوه بر مشخص کردن بهترین مقالات در هر زمینه، منجر به خوانده شدن مقالاتی که ممکن است دیده نشده و یا از قلم افتاده باشند نیز می شوند.

ژورنال های گزارشی F1000، شامل خلاصه ها و توضیحاتی دررابطه با موضوعات مربوط به پزشکی و بیولوژی است که توسط اعضای F1000 معرفی شده است. پوسترهای کنفرانس های پزشکی در F1000، یک مرجع ارزشمند برای دسترسی به آن هاست. مجله دانشمند F1000 مجله ای در زمینه علوم زیستی بوده و شامل اخبار روزانه در زمینه علوم زیستی، تحلیل های نوشته شده درمورد آخرین مطالب منتشر شده در زمینه بیولوژی و بلاگ های انتخاب شده در زمینه پزشکی و بیولوژی است.

برای اطلاعات بیشتر به آدرس های زیر مراجعه بفرمایید:

 

www.f1000biology.com

www.f1000medicine.com

 

 

معرفی مجموعه ژورنال های

Royal Society

 

Royal Society در سال 1660 تاسیس گردیده است و شامل مجموعه ژورنال هایی در زمینه های فیزیک، ریاضی، مهندسی و علوم زیستی و...می باشد.

 

Royal Society

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

ISI Web of Science

 

ISI (Institute for Scientific Information) یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده بانک‌های اطلاعاتی در نیم قرن اخیر می‌باشد که جهت پاسخگویی به نیاز پژوهشگران در سال 1958 فعالیت خود را آغاز نمود.

امروزه ISI به عنوان بزرگترین ناشر بانک‌های اطلاعاتی جامع، علوم چندشاخه‌ای و کتاب‌شناختی در بین پژوهشگران جهان بشمار می‌آید.

این شرکت بیشتر محصولات مهم خود را در قالب یک پلتفرم به نام Web of Knowledge (WoK) با رویکرد کامل جستجو، تحلیل، اشتراک اطلاعات و تولید مقاله ارائه می‌نماید.

 

ISI Web of Science

ویژگی های جدید WoK 5.2 - اکتبر 2011

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

ProQuest

 

ProQuest مجموعه ای از پایگاه های اطلاعاتی است که شامل پایان نامه ها، سخنرانی ها، مقالات، نشریات علمی و گزارش ها می باشد. پوشش موضوعی این پایگاه ها پزشکی، مدیریت، بازرگانی، علوم اجتماعی، بانکداری، برق و مخابرات و غیره است. این مجموعه اطلاعاتی از ناشران مختلف از قبیل Oxford, springer, Emerald, CRCPress و... را جمع آوری کرده و امکان دسترسی به متن کامل مقالات و پایان نامه ها را برای محققین فراهم می کند.
یکی از مهمترین و اساسی ترین پایگاه های اطلاعاتی موجود در آن، پایگاه اطلاعات پایان نامه ها می باشدکه بیش از 2.2 میلیون پایان نامه را پوشش می دهد.

 

ProQuest Central Brochure

ProQuest Literature Online Brochure

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

Thieme

 

این پایگاه اطلاعاتی در حدود 130 عنوان مجله علمی و پزشکی را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار داده و خدمات بسیاری نظیر دسترسی مستقیم به مقالات جدید پیش از چاپ، RSS Feed و... را برای همه استفاده کنندگان فراهم می آورد.

 

Thieme

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

SCOPUS

 

یکی از بزرگترین پایگاههای چکیده برای جستجو می باشد که امکان جستجوی سریع، آسان و جامع را فراهم می سازد.
Scopus حدود 29 میلیون چکیده از 4000 ناشر را در خلال سال های 1960 تا 2007 ارائه می دهد.این پایگاه اطلاعاتی روزانه به روز رسانی می شود

 

SCOPUS

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

ScienceDirect

 

Science Direct یک پایگاه اطلاعاتی تمام متن علمی است که مقالات و کتاب های به دقت بازبینی شده Peer-reviewed را به شما پیشنهاد می دهد.در حال حاضر بیش از 9.5 میلیون مقاله و فصل های کتاب در آن موجود است.

 

ScienceDirect

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

Path Consult

 

پایگاه Path Consult با دارا بودن هزاران تصویر با کیفیت بالا و نیز محتوایی از منابع معتبر Mosby و Saunders به پزشکان در تشخیص بیماری ها کمک می کند تا اطلاعاتی را که در زمینه تشخیص بیماری ها نیاز دارند بدست آورند و قابلیت خود را در این رابطه افزایش دهند.

 

Path Consult

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

Mosby's Nursing Skills

 

یک سیستم مرجع آنلاین مشتمل بر مهارت ها و مراحل کاری پرستاران می باشد که توسط Elsevier تهیه شده و Mosby & Saunders که در سطح جهان در خصوص اطلاعات پرستاری پیشتاز است، آن را منتشر نموده است. این پایگاه به مدیران، پرستاران و آموزشگران کمک می کند تا با نیازهای آموزشی امروز موسسات درمانی آشنا شوند.

 

 

Mosby's Nursing Skills

 

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

Mosby's Nursing Consult

 

Nursing Consult پایگاه طبقه بندی شده تمامی مقالات مربوط به 2700 عنوان منبع بین المللی شامل مجلات بازبینی دقیق شدهPeer Reviewed و سایر انتشارات تجاری به صورت الکترونیکی می باشد. پوشش این پایگاه جامع بوده و اطلاعات Evidence-Based را نیز شامل می شود. این پایگاه قابل استفاده برای تمامی متخصصین پرستاری، مامایی، دست اندر کاران و مدیران مرتبط با توسعه و مدیریت پرستاری، اقتصاد بهداشت و ... می باشد. این پایگاه توسط Elsevier تهیه و تدوین شده است.

 

 

Mosby's Nursing Consult

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

Mosby's Nursing Index

 

Mosby Nursing Index یک پایگاه چکیده ها و شاخص گذاری در حیطه پرستاری است که قابلیت جستجوس قدرتمندی را فراهم می سازد. این محصول توسط گروه تخصصی تهیه منابع الکترونیک در Elsevier/ Mosby در Embase فراهم شده است.

 

Mosby's Nursing Index

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

IOP

 

IOP ،Institute of Physics یک سازمان علمی است که برای رشد ادراک فیزیک و کاربرد آن در سال 1874 توسط انجمن فیزیک انگلستان بنیانگذاری شده است.این انجمن از مراجع مهم علوم پایه و رایج درزمینه فیزیک و علوم وابسته به آن می باشد.انتشارات چاپی و الکترونیکی آن در میان ناشران علمی مقام برجسته ای دارد.

 

IOP

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

Wiley InterScience

 

Wiley InterScience یک سرویس آنلاین است که دسترسی به بیش از 3 میلیون مقاله، نزدیک به 1500 ژورنال، 7000 کتاب آنلاین و منابع اصلی را فراهم می سازد. و شامل پایگاه های اطلاعاتی در زمینه شیمی و هم چنین در زمینه صنعت مانند The Cochrane Library می باشد.

 

 

Wiley InterScience

 

 

آشنایی با پایگاه اطلاعاتی

Images.MD

 

پایگاه Images MD بیش از 70 هزار تصویر در حوزه علوم پزشکی را با کیفیت مطلوب در اختیار محققان و استفاده کنندگان قرار می دهد. این تصاویر دارای توضیحات کافی و شامل اطلاعات منبع استخراجی است که توسط 2000 کارشناس متخصص از 100 مجموعه اطلاعاتی در حوزه پزشکی گردآوری شده است.

در این پایگاه امکاناتی مانند تشکیل آلبوم از تصاویر انتخابی، تهیه اسلاید های آموزشی از تصاویر موجود و سفارش یک لوح فشرده از اسلاید های تهیه شده وجود دارد که استفاده از امکانات فوق با ثبت نام در پایگاه اطلاعاتی امکان پذیر است.

 

 

Images.MD

 

 

راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی 

IET

 

انستیتو مهندسی و تکنولوژی IET از به هم پیوستن Institution of electrical Engineers وInstitution of incorporated Engineers شکل گرفته است. فعالیت های IET شامل فعالیت های حرفه ای در زمینه های برق، الکترونیک، کامپیوتر، مهندسی ساخت و تولید و تهیه استانداردهای کیفی و کمی و چاپ و نشر منابع اطلاعاتی می باشد. این موسسه در زمینه فعالیت خود در اروپا رده اول و در دنیا دارای مقام دوم است.

 

 

IET

 

 

راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی

Emerald

 

یکی از برجسته ترین ناشران چاپی و الکترونیکی در زمینه مدیریت و تجارت است که در سال 1967 به وجود آمده است.Emerald نام جدید MCB University Pres می باشد.پوشش موضوعی آن شامل مدیریت، منابع انسانی، بازاریابی، کتابداری، اطلاع رسانی، مهندسی و علوم کاربردی می باشد.

 

Emerald

 

 

راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی

Compendex

در محیط Engineering village

 

کاملترین و مهم ترین بانک اطلاعاتی مخصوص مهندسی و رشته های وابسته به آن است. این پایگاه از طریق محیط Engineering Village -از ممتاز ترین محیط های جستجوی اطلاعات- در اختیار دانشگاه قرار دارد و حدود 8 میلیون رکورد از 5000 مجله يمهندسی و گزارش کنفرانسها از سال 1969 تا زمان حاضر را ارائه می کند و به صورت هفتگی، روزآمد می شود. توجه داشته باشید که در این پایگاه اطلاعاتی، فقط چکیدة مقالات در دسترس می باشد و امکان دسترسی به متن کامل مقاله وجود ندارد.

 

Compendex

 

 

راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی

BMJ onExamination

 

BMJ on Examination یک منبع آنلاین با هدف بررسی میزان یادگیری برای دانشجویان رشته پزشکی است و دربرگیرنده سؤالات مهمی است که بر پایه محتوای نمونه سؤالات امتحانی طراحی شده است. این منبع به طور مستمر مرور و بررسی شده تا از صحت اش اطمینان حاصل شود.

 

 

BMJ onExamination

 

 

راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی

BMJ Jouals

 

در این پایگاه امکان مطالعه مقالات قبل از انتشار آنها به صورت چاپی ، جستجو در آرشیو با استفاده از کلید واژه ها، استنادات یا نام نویسنده فراهم است. شما می توانید مقالات مرتبط با علایق خود را در این پایگاه یافته و آنها را برای دوستان خود ارسال کنید. این وب سایت توسط High Wire Press پشتیبانی می شود.

High Wire Press امکان دسترسی به نشریات بازنگری شده (با ضریب نفوذ و تأثیر بالا ) و دیگر متون تحقیقاتی ناشران را به شکل آنلاین برای استفاده کنندگان فراهم می کند.

 

BMJ Jouals

 

 

راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی

American Society of Mechanical Engineers

 

American Society of Mechanical Engineers; ASMEبه جامعه جهانی مهندسی برای توسعه راه حل ها به چالش های دنیای واقعی کمک می کند.ASME در سال 1880به عنوان سازمان حرفه ای غیر انتفاعی تاسیس گردیده است. کدها، استانداردها، نشریات، کنفرانس ها وبرنامه های توسعه حرفه ای ASMEبنیانی برای دانش فنی پیشرفته و جهانی امن تر را فراهم می سازد.

 

ASME

 

 

راهنمای استفاده از پایگاه اطلاعاتی

EndNote

 

EndNote نرم افزاری کاربردی محصولی از شرکت Thomson Reuters می باشد که در مدیریت اطلاعات شخصی و کتاب شناختی مورد استفاده قرار می گیرد. این نرم افزار به عنوان یک ویرایشگر کمکی برای پردازشگرWord عمل کرده و فرایند مقاله نویسی را تسهیل می کند.

 

 

EndNote

 

 

منبع: رزنت 

سرویس دانلود رایگان مقاله ISI مجله و کتاب های دانشگاهی ...
ما را در سایت سرویس دانلود رایگان مقاله ISI مجله و کتاب های دانشگاهی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علیرضا فرهادی scientificdownload بازدید : 2841 تاريخ : 28 / 1 / 1392 ساعت: 3:52

نظر سنجی

گزینه های مطلوب در سرویس دانلود علمی را انتخاب نموده و در انتها نظر خود راثبت فرمایید

خبرنامه